DIET SIHAT: Majalah Maya . Rencana . Foto . Herba . Ulam . Sayur-sayuran . Buah-buahan . Rawatan Terbaik Dari Sumber Tumbuh-tumbuhan . Mencegah Lebih Baik Dari Merawat . Selamat Datang . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh

Rabu, 12 Jun 2013

Minda Editor



DIET SIHAT adalah media/majalah yang hanya memaparkan tentang foto makanan segar dari tumbuh-tumbuhan seperti Herba, Ulam, Sayur-sayuran dan Buah-buahan yang mempunyai khasiat perubatan dan sememangnya kaya dengan vitamin, garam galian, nutrien, serat dan tenaga.

Herba, Ulam, Sayur-sayuran dan Buah-buahan adalah tergolong dalam kategori pemakanan sihat yang boleh merawat kesihatan anggota tubuh, urat saraf dan organ manusia dari dalam. Amalkan pengambilannya dalam makanan setiap hari. Anda akan sentiasa berasa sihat dan bertenaga tanpa bergantung kepada ubat-ubatan moden yang dianggap mahal dan tidak munasabah.

Manusia merawat penyakit, Allah S.W.T yang menyembuhkannya. Allah S.W.T yang mendatangkan penyakit untuk menguji manusia, Allah juga yang memberikan penawar penyakit itu. Dengan itu, Herba, Ulam, Sayur-sayuran dan Buah-buahan itu adalah penawar penyakit yang dialami manusia.

Allah S.W.T menjadikan tumbuh-tumbuhan yang berdiri menegak, melata dan menjalar di bumi bukan sekadar dijadikan-Nya semata-mata. Tumbuh-tumbuhan ini mempunyai peranannya kepada manusia yang berfikir khususnya dalam bidang pemakanan, kesihatan dan perubatan. Tetapi manusia yang tidak mengenalinya. Justeru, jangan membakar dan memusnahkannya walaupun minda anda jemu melihatnya. Siapa menduga, suatu masa nanti tumbuh-tumbuhan ini berguna kepada anda.


"Tubuh Anda Adalah Apa Yang Anda Makan"

AZMI MOHD. SALLEH
Editor
DIET SIHAT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan